2015. jún 12.

A kevesebb tényleg több! 5 tipp a hatásos és hiteles kommunikációért

írta: EF
A kevesebb tényleg több! 5 tipp a hatásos és hiteles kommunikációért

Lehetne 15 vagy akár 115 pontba is összeszedni, hogy mit tartunk a tapasztalataink alapján hatásos kommunikációnak, de pont azért, mert rájöttünk, itt is igaz a mondás: a kevesebb több, ezért 5 + 1 pont éppen elegendő lesz erre!

64963_800x600.jpg

Lássuk nekünk mi működött:

    1. Felejtsd el a marketing tankönyvek előírásait! Ne információt, hanem élményt adj!
    2. Ne akarj rögtön mindenkire egyformán hatni, légy türelmes, vizsgálódj, tapasztalj!

    3. Spontán és őszintén beszélgess minél több emberrel arról, amit szeretnél továbbadni, figyeld a reakciókat: melyik előadásforma kire hogyan hatott, mely részek bizonyultak izgalmasnak, mi váltott ki feltűnő reakciót, melyik korosztályt mi fogta meg. Vagy is tanulmányozd kicsit tudatosan a saját kommunikációdat és az arra érkező reakciókat!
    4. Összegezd, összegezzétek a megfigyeléseket, fogalmazzátok meg, mi szorul változtatásra, mi az, ami csak belülről tűnik izgalmasnak!
    5. Maradj kíváncsi! Ne magyarázz, hanem kérdezz! Pont azokat faggasd, akiket szeretnél meggyőzni, tudd meg, mennyit ismer a témádból! Rögtön egyszerűbb lesz pontosítanod, hogy mire tedd a kommunikációs fókuszt, és így nem Te oktatsz, hanem közösen hoztok létre valami újat! 
+1.  Csak akkor és arról beszélj, amiben valóban hiszel, akkor mindegy lesz milyen marketing csatornán keresztül szólsz, ha hiteles vagy, akkor egyre többen akarnak majd csatlakozni hozzád!

Nekünk éppen 365 nap kellett ahhoz, hogy minderre rájöjjünk, és ezt a tapasztalatot beépítsük az Energy Factory-ba. A pályázat egyik legfontosabb feladata lett, hogy a tudatos, hatásos kommunikáció felé tereljük a fiatalokat! Arra, hogy ne csak beszéljenek valamiről, hanem hassanak, változtassanak is a környezetükön azzal, hogy beszélnek, kommunikálnak!

(Szerző: Szilvi)

Szólj hozzá