A kevesebb tényleg több! 5 tipp a hatásos és hiteles kommunikációért
Lehetne 15 vagy akár 115 pontba is összeszedni, hogy mit tartunk a tapasztalataink alapján hatásos kommunikációnak, de pont azért, mert rájöttünk, itt is igaz a mondás: a kevesebb több, ezért 5 + 1 pont éppen elegendő lesz erre!
Lássuk nekünk mi működött:
- Felejtsd el a marketing tankönyvek előírásait! Ne információt, hanem élményt adj!
- Ne akarj rögtön mindenkire egyformán hatni, légy türelmes, vizsgálódj, tapasztalj!
- Spontán és őszintén beszélgess minél több emberrel arról, amit szeretnél továbbadni, figyeld a reakciókat: melyik előadásforma kire hogyan hatott, mely részek bizonyultak izgalmasnak, mi váltott ki feltűnő reakciót, melyik korosztályt mi fogta meg. Vagy is tanulmányozd kicsit tudatosan a saját kommunikációdat és az arra érkező reakciókat!
- Összegezd, összegezzétek a megfigyeléseket, fogalmazzátok meg, mi szorul változtatásra, mi az, ami csak belülről tűnik izgalmasnak!
- Maradj kíváncsi! Ne magyarázz, hanem kérdezz! Pont azokat faggasd, akiket szeretnél meggyőzni, tudd meg, mennyit ismer a témádból! Rögtön egyszerűbb lesz pontosítanod, hogy mire tedd a kommunikációs fókuszt, és így nem Te oktatsz, hanem közösen hoztok létre valami újat!
+1. Csak akkor és arról beszélj, amiben valóban hiszel, akkor mindegy lesz milyen marketing csatornán keresztül szólsz, ha hiteles vagy, akkor egyre többen akarnak majd csatlakozni hozzád! |
Nekünk éppen 365 nap kellett ahhoz, hogy minderre rájöjjünk, és ezt a tapasztalatot beépítsük az Energy Factory-ba. A pályázat egyik legfontosabb feladata lett, hogy a tudatos, hatásos kommunikáció felé tereljük a fiatalokat! Arra, hogy ne csak beszéljenek valamiről, hanem hassanak, változtassanak is a környezetükön azzal, hogy beszélnek, kommunikálnak!
(Szerző: Szilvi)